معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: یکی از راه های پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی این است که باید مضرات استفاده از مشروبات الکلی برای جامعه را بیان نمود و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.
بخشنده افزود: مصرف مشروبات الکلی به طور جدی بنیان های اجتماعی، اقتصادی، روحی و اخلاقی جامعه را نادیده می گیرد و سلامت روحی و روانی افراد جامعه را نیز تهدید می کند بنابراین می توان از ظرفیت رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در جهت آگاهی مردم از مضرات مصرف مشروبات الکلی استفاده نمود.
بخشنده ادامه داد: شاخص مصرف الکل در جهان بر پایه گزارش سازمان جهانی بهداشت برای افراد بالای 15 سال، میان شش تا هفت لیتر بیان شده است که در برخی از کشورها، مصرف سرانه بیش از 12 لیتر محسوب می شود و در ایران نیز این سازمان میزان مصرف سرانه الکل، کمی بیش از یک لیتر برای جمعیت 15 سال به بالا اعلام کرده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام اضافه کرد: نیروی انتظامی میزان کشفیات الکل در کشور را حدود 20 میلیون لیتر در سال اعلام کرده و در بیشتر مواقع میزان مصرف حدود سه برابر کشفیات است و بر این اساس باید مصرف الکل را حدود 60 میلیون لیتر در سال دانست که به طور تقریبی معادل عدد اعلام شده سازمان بهداشت جهانی است.
در ادامه ناصری فر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: متأسفانه مصرف الکل پیش زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود و سرطان‌های دهان، گلو، حنجره، مری، کبد و پستان همگی با نوشیدن مشروبات الکلی ارتباط دارند، همچنین ممکن است الکل، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و راست روده را هم افزایش دهد لذا مبارزه با مصرف الکل باید به عنوان یک اولویت مهم سازمان‏های بهداشتی درمانی در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
ناصری فر افزود: بیشتر مشروبات الکلی از طریق استان های کردستان و کرمانشاه به استان ایلام وارد می شود و رتبه استان ایلام در مصرف مشروبات الکلی در کشور در میانه های جدول قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی