معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


لزوم ترویج اخلاق مداری در جامعه

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳ ب.ظ

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: ما به عنوان دستگاه قضایی استان از ارائه طرح های پژوهشی و کاربردی در زمینه کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: انقلاب ما در سال 57 پیروزی اسلام در همه ابعاد بود و چیزی که انقلاب ما را از دیگر انقلاب ها متمایز می کند اسلامی بودن انقلاب است.

دهقانی در جمع اعضای شورای پیشگیری استان افزود: جرائم توهین و تهدید دو جرم سهل الوقوع و قابل گذشت می باشند که در عین حال ارتکاب این جرائم زمینه ساز ارتکاب جرائم بزرگتری چون ضرب و جرح، قتل و ... می شوند.

دهقانی افزود: باید از ظرفیت های خوب حوزه های علمیه، روحانیون، مساجد و صدا و سیما که نقش پررنگی در ترویج اخلاق مداری در جامعه دارند به نحو احسنت استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: آثار زیان بار این جرائم باعث ایجاد هزینه برای دستگاه قضایی و دیگر دستگاه ها می شود که باید با اقدامات همه اعضا ارتکاب این جرائم را کاهش داد.

وی افزود: تهدید و توهین ریشه در خشونت دارد و باید از طریق ترویج و ارتقاء آموزش در سطح مدارس و خانواده و تکیه و ترویج اخلاق مداری در جامعه از ارتکاب آن پیشگیری کرد.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: یکی از زمینه های ایجاد این جرائم در سطح ادارات و دستگاه های دولتی عدم انجام درست وظایف توسط کارکنان ادارات است که زمینه ایجاد توهین و تهدید نسبت به کارکنان را فراهم می کند.

بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در استان ایلام توهین جرم سوم استان و تهدید جرم چهارم استان است .

وی افزود: هدف ما این است که با کمک همه دستگاه های عضو شورای پیشگیری استان بتوان ورودی پرونده به محاکم قضایی را کاهش داد که یکی از سیاست های کلی دستگاه قضایی است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی