معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان گفت: حضور فعال و کاربردی اعضای شورای پیشگیری استان و استفاده از ظرفیت و اقدامات عملی این شورا می تواند در پیشگیری و کاهش جرائم تاثیر بسزایی داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، رئیس کل دادگستری استان گفت: وضعیت استان از نظر جرم سرقت در کشور وضعیت خوبی است ولی با توجه به این که جرم اول استان محسوب می شود باید اقدامات موثر و عملی در جهت کاهش این جرم انجام گیرد.

دهقانی تاکید کرد: تمرکز ما باید بر روی اقدامات ما قبل جرم باشد و از این طریق باید معادلات ارتکاب جرم را از بین برد و با اقدامات وضعی قبل از وقوع جرم هزینه ارتکاب جرم را افزایش داد. وی افزود: اگر امکان کشف و حفاظت فیزیکی بالا باشد جرم سرقت کاهش پیدا می کند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: پایش تصویری در نقاط مختلف شهر، بانک ها و موسسات دولتی و خصوصی را در اولویت اقدامات پیشگیرانه در جرم سرقت عنوان کرد و افزود: اصناف هم در زمینه حفاظت فیزیکی و نصب دوربین باید همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان از دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی استان با محوریت دانشگاه ایلام خواست کارهای تحقیقی و پژوهشی با موضوعات جرائم و آسیب های اجتماعی از جمله سرقت را در دستور کار خود قرار دهند.

از دیگر موارد مهم مورد اشاره رئیس کل دادگستری جهت کاهش جرم سرقت می توان به نظارت بر بازار خرید و فروش اموال دسته دوم که باید ساماندهی و نظارت دقیق بر آنان اعمال شود و همچنین مواردی چون ایجاد بانک اطلاعاتی سارقین حرفه ای، آگاهی سازی عمومی از طریق رسانه های جمعی، عدم اجازه حذف پارکینگ در کمیسیون ماده 100 شهرداری، ساماندهی معتادان متجاهر و جمع آوری متکدیان اشاره کرد.

در این جلسه خسروی زاد دادستان مرکز استان عواملی چون متکدیان سطح شهر، معتادان متجاهر، عدم مراقبت بعد از خروج معتادان، عدم وجود پارکینک و عدم وجود پایش تصویری مناسب در سطح شهر را از عوامل موثر در افزایش سرقت عنوان کرد و افزود: فشار های ناشی از بیکاری به دلیل انتشار ویروس کرونا هم در افرایش سرقت در ماه های اول تاثیر گذار بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی