معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


رییس کل دادگستری ایلام گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کمتر از میانگین کشوری است،  به طوری که در کشور ۶۷ روز ولی در ایلام این زمان ۴۲ روز است.

علی دهقانی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد:مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و مبارزه همه جانبه با فساد در دوره جدید مدیریت دستگاه قضا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی یکی از اولویت های دادگستری استان را رسیدگی به پرونده های به جا مانده از سال های گذشته اعلام و تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۴۳ پرونده به محاکم قضایی استان وارد شد که در مجموع ۱۲۹ هزار و ۵۶۹ پرونده مورد رسیدگی و مختومه شد که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۶ پرونده مربوط به سال های قبل بوده است.

رییس کل دادگستری ایلام با بیان اینکه  هم اکنون ۱۵ هزار و ۴۱۶ پرونده در محاکم قضایی استان در حال رسیدگی است، ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تعداد پرونده ها در دادسراها ۲۲ درصد، دادگاه ها ۲۶ درصد و دادگاه های تجدیدنظر ۶۹ درصد کاهش یافته و مختومه شده است.

دهقانی گفت : ۲۳ هزار و ۷۵۲ پرونده معوق مربوط به قبل از اول مهرماه سال ۹۸ در استان وجود داشت که با تلاش های صورت گرفته تنها سه هزار و ۵۸۰ پرونده باقیمانده است که از این تعداد نیز ۸۷ درصد مربوط به شعب اجرای احکام هستند.

رییس کل دادگستری ایلام راه اندازی سامانه ثنا به منظور سرعت بخشی به فرآیند دادرسی را از کارهای دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: ابلاغ های قضایی در این شیوه به شکل الکترونیک در اختیار افراد قرار می گیرد و بر اساس آخرین ارزیابی ها تاکنون ۸۲ درصد ابلاغ های قضایی در ایلام با استفاده از سامانه سنا به شکل الکترونیک انجام می شود.

دهقانی ادامه داد: مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کمتر از میانگین کشوری است،  به طوری که در کشور ۶۷ روز ولی در ایلام این مقدار ۴۲ روز است.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده های حوزه بازرسی کشور را ۸۵ و در ایلام ۴۹ روز عنوان کرد، ضمن اینکه در دادگاه خانواده این مدت در میانگین کشوری ۶۷ روز ولی در ایلام ۲۵ روز است.

رییس کل دادگستری ایلام توسعه شوراهای حل اختلاف و تقویت روحیه صلح و سازش با استفاده از ظرفیت بزرگان و مصلحان ایلات و طوایف را از برنامه های دستگاه قضا برشمرد و یادآور شد: ۹۵ درصد پرونده های ارجاع شده به معاونت شوراهای حل اختلاف استان مختومه و ۳۵ درصد پرونده ها از طریق صلح و سازش مختومه شده اند.

دهقانی از کاهش آمار پنج جرم از ده جرم نخست استان طی سال 1398 به نسبت دوره مشابه سال قبل خبر داد و گفت: جرایمی همچون توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید، تخریب و صدمه بدنی غیرعمد با کاهش روبرو بوده ایم.

وی  از کاهش ۱۰ درصدی پدیده طلاق در استان طی سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: میزان خودکشی های ثبت شده در استان نیز طی مدت یاد شده ۱۷ درصد کمتر شده است.

رییس کل دادگستری ایلام گفت: ۶۰۷ هکتار از اراضی ملی پارسال رفع تصرف و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از واگذاری های صورت گرفته نیز ابطال شد.

در ادامه افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام نیز با تاکید بر این که دستگاه قضا احیاگر حقوق عامه است، اظهار کرد: دستگاه قضا در جاهایی که حقوق عامه مغفول بماند قطعا ورود می کند و در برنامه تحولی و منشور دستگاه قضا هدف گسترش عدالت است این مهم به معنای پویایی دستگاه قضا است.

خسروی زاد گفت: توجه به اشتغال به عنوان یکی از حقوق عامه از وظایف دادستانی است و در این راستا از تعدیل ۶۰۰ نیروی کارگری در استان جلوگیری شد. وی افزود: دادستانی اجازه دخالت در کار مقامات اجرایی را ندارد اما نظارت دادستانی امری قانونی است.

دادستان ایلام ضمن درخواست از رسانه ها در جهت احقاق حقوق عامه، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵نفر از سرکردگان اراذل و اوباش در استان دستگیر شدند که یکی از این افراد در فضای مجازی فعال و بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده داشت که با کار قضایی دقیق دستگیر و برای آن ها حکم قضایی مناسب صادر شد.

خسروی زاد با تاکید بر اثربخش بودن کار فرهنگی در رفع مشکلات اجتماعی، گفت: استان ایلام یکی از امن ترین استان های کشور است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی