معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، به مناسبت هفته قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی از زندان مرکزی ایلام بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در دیدار با زندانیان و استماع مشکلات آنان، بیان داشت: از زندان به عنوان فرصتی برای خودسازی و بازپروری باید استفاده کرد.

وی تصریح کرد: زمینه تحول و خودسازی در زندان با الهام از فعالیت های فرهنگی، تربیتی و قرآنی فراهم است و انتظار می رود شاهد بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه و عدم تکرار جرم باشیم.

رئیس شورای قضایی استان به شناسایی زندانیانی که مشکلات عدیده ای را متحمل می شوند تأکید کرد و عنوان نمود: شنیدن درد و دل های ساده زندانیان در کاهش بار روانی آن ها و بسترسازی مناسب برای بازپروری تاثیرگذار است.

دهقانی ادامه داد: ریشه یابی مشکلات زندانیان به حل معضلات اجتماعی و کاهش آسیب ها کمک شایانی می کند و از جمعیت کیفری به طور چشم گیری می کاهد. وی بررسی پرونده های قضایی زندانیان و پاسخ شفاف و قانونی به درخواست های زندانیان با نگاه ویژه به منظور حل مشکلات آن ها را خواستار شد .

رئیس کل دادگستری استان بر تشکیل کارگروه ویژه بررسی و رفع مشکلات زندانیان تأکید و بازدیدهای مستمر مراجع قضایی و مسئولین زندان ها از وضعیت زندانیان را در ثبات امنیت، پیشبرد فعالیت های اصلاحی و تربیتی و همچنین کاهش جمعیت کیفری سودمند دانست.

در ضمن این دیدار همچنین مجید احسانی مدیرکل زندان های استان در ابتدا به تشریح فعالیت های اصلاحی و تربیتی و مشکلات زندان و زندانیان پرداخت و در خصوص ارتقاء نظام زندانبانی و تبیین مناسب اهداف والای سازمانی مطالبی را عنوان نمود.

وی ضمن تقدیر از تعامل اثربخش مراجع قضایی و نقش پررنگ آن ها در پیشبرد اقدامات بازپرورانه، بیان داشت: تلاش سنگربانان اصلاح و تربیت در راستای حل مشکلات زندانیان و بازگشت سالم آن ها به جامعه است.

در این بازدید وضعیت زندان و فرایند اجرای اقدامات اصلاحی و تربیتی بررسی و ضمن استماع اظهارات زندانیان، در خواست ها و مشکلات آن ها طی نشستی با مسئولین زندان و اعضای شورای قضایی بررسی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی