معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اولین جلسه در راستای پیگیری ارتقای مداخلات امنیتی و انتظامی اثربخش در جهت پیشگیری از سرقت های تعزیری برگزار شد.

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در قانون مجازات اسلامی جرم سرقت بر حسب نوع، میزان و کیفیت به دو دسته سرقت‌های مستلزم حد و سرقت‌های مستلزم تعزیر تقسیم شده و مجازات‌هایی نیز برای سارقان پیش‌بینی شده است اما صرف نظر از مجازات‌های تعیین‌شده از سوی قانونگذار برای مرتکبان جرم سرقت، موضوعی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، پیشگیری از وقوع این جرم است تا افراد متحمل خسارات و هزینه‌های غیر قابل جبران نشوند.

بخشنده ادامه داد: جرم اول استان سرقت مستوجب تعزیر است که سرقت های خرد از جمله سرقت لوازم خودرو بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است.

بخشنده افزود: از دلایل مهم این سرقت ها می توان به مواردی همچون حذف پارکینگ مجتمع های مسکونی، نبودن پارکینگ عمومی مناسب در سطح شهر و عدم وجود سیستم های مراقبتی مناسب مانند دوربین های پایش تصویری اشاره کرد.

وی ادامه داد: چند سال است که طرح پایش تصویری شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته ولی متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار اجرایی نشده ولی با پیگیری های این معاونت و هماهنگی های صورت گرفته توسط شهرداری و استانداری قرار است این طرح تا پایان سال جاری اجرایی و تکمیل گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: روش های جدید سرقت در استان که توسط افراد غیر بومی و از استان های همجوار صورت می گیرد نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مخصوصا دستگاه های نظامی و انتظامی تدابیر لازم در خصوص این افراد را اتخاذ نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی