معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اولین جلسه با موضوع« ارتقاء مداخلات امنیتی انتظامی در جهت کاهش جرایم خشن با تمرکز بر ضرب و جرح عمدی» برگزار گردید.

عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: یکی از جرایمی که همواره در صدر ده اتهام اول کشور و استان می باشد جرمی تحت عنوان ضرب و جرح عمدی است که زیر مجموعه خشونت می باشد، به طور کلی بیش از 2000 عنوان مجرمانه وجود دارد که تقریبا نیمی از  از کل اتهامات به ده جرم اول کشور مربوط می شود.

وی افزود: در سال 1398 از ده اتهام اول کشور چهار جرم ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین ، تهدید و تخریب که زیر مجموعه خشونت قرار دارد 26 درصد از کل اتهامات کشور را شامل می شود، به عبارتی بیش از یک چهارم اتهاماتی که در قوه قضاییه منجر به تشکیل پرونده می شود ناشی از خشونت می باشد.

بخشنده ادامه داد: در استان ایلام با توجه به بافت قومی و قبیله ای و اینکه بیشتر مردم استان کشاورز بوده و زمین های کشاورزی به صورت مشاع می باشند لذا این موضوع باعث بروز نزاع دسته جمعی و ضرب و جرح می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با تاکید بر این که آستانه تحمل مردم پایین آمده است افزود: آموزش کنترل خشم، آموزش تصمیم‌گیری، آموزش مدیریت استرس و اضطراب می تواند در کاهش و کنترل خشم موثر باشد.

بخشنده ادامه داد: ضعف قوانین، عدم برخورد مناسب با متخلفین و اعتقاد بر این که با زور می توان به حق خود رسید از عوامل مهم افزایش خشونت و ضرب و جرح می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی