معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با ریاست علی دهقانی رئیس کل دادگستری، عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دبیر ستاد، دادستان مرکز استان، معاون سیاسی استاندار و دو کاندید انتخابات حوزه جنوبی استان برگزار شد.

دهقانی رئیس کل دادگستری استان گفت: قانون برای دستگاه قضایی نه در اجرا و نه در نظارت بر انتخابات تکلیفی مشخص نکرده است اما در ماده 67 اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی بر عهده دستگاه قضایی نهاده شده است و تشکیل و راه اندازی این ستاد نیز در همین راستا می باشد.

وی افزود: هدف ما در این ستاد استفاده از ظرفیت همه اعضا شامل ناظرین، مجریان و حتی کاندیداها برای پیشگیری و فراهم نمودن زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و پر شور است.

دهقانی ادامه داد: انتخابات در این دوره با انتخابات تمام ادوار متفاوت است چرا که در این انتخابات سلامت مردم مهمترین عامل است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود و همه مسئولین باید در حدود اختیارات خود برای برگزاری انتخاباتی در کمال سلامت و امنیت تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: با توجه به شرایط کرونا در این دوره هر گونه تجمع، تشکیل گردهمایی و توزیع اقلام خوراکی ممنوع است اما در کنار حذف تبلیغات به صورت حضوری زمینه ای فراهم شده که کاندیداها در رسانه ملی حضور پیدا کنند و به معرفی خود و برنامه های خود بیردازند.

دهقانی تاکید کرد: دیدگاه ما در این ستاد دیدگاه پیشگیرانه است ولی طبعاً اگر کسی مرتکب جرم یا تخلف انتخاباتی شود در شعب ویژه و به صورت ویژه و در وقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان هایی که انتخابات برگزار می شود شعب ویژه برقرار است و قاضی کشیک هم در روز رای گیری و هم قبل از آن آماده رسیدگی به گزارش ها و شکایت های مربوط به انتخابات است.

دهقانی افزود: هر گونه استفاده از اموال دولتی و امکانات بیت المال در امر انتخابات جرم است و سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی دیگر باید به این موضوع ورود کنند و دستگاه قضایی هم در این زمینه با هیچ کس تعارف ندارد و با متخلفان برخورد قاطع می کند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر این که قانون مداری و اخلاق مداری دو محور اصلی برای رسیدن به انتخابات سالم است به کاندیداها انتخاباتی توصیه کرد برای اثبات خود به تخریب دیگران نپردازند، همچنین از دادن وعده های غیر قابل تحقق که خارج از حدود وظایف و اختیارات نمایندگی است و باعث ایجاد انتظارات واهی می شود بپرهیزند.

دهقانی گفت: انتخابات یک حق برای مردم و یک تکلیف برای مسئولین از جهت فراهم نمودن زمینه اجرای این حق است و رعایت عدالت با رعایت قانون محقق می شود.

وی افزود: بی طرفی در امر انتخابات یک تکلیف است و خروج از بی طرفی از سوی مجریان و ناظران انتخابات جرم است و اگر گزارشی در این خصوص با مستندات واصل شود برخورد جدی و قاطع صورت می گیرد.

در ادامه خسروی زاد دادستان مرکز استان گفت: فضای مجازی به خاطر بستر تلگرام غیر قابل کنترل است و مدیران کانال های تلگرامی را به راحتی نمی توان شناسایی کرد.

وی با توجه به دریافت بعضی گزارشات واصله افزود: سوء استفاده افراد از اموال دولتی موجب دلسردی مردم می شود و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات که تاکید داشتند نباید به گونه ای برخورد کنیم که موجب دلسردی مردم شود.

خسروی زاد ادامه داد: شائبه هایی در مورد بعضی از مسئولین اجرایی در مورد استفاده از اموال دولتی جهت کمک به کاندید خاص وجود دارد که باید بررسی و پیگیری شود.

در این جلسه معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: ما در انتخابات دو رویکرد داریم که اول برگزاری انتخابات سالم و دوم مشارکت حداکثری مردم است.

نوذری افزود: ما باید قواعد دموکراسی را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم و آنچه مردم انتخاب می کنند را محترم بشماریم.

وی خطاب به کاندیداها گفت: باید با توجه به حساسیت های قومی و قبیله ای در مناطق استان وجود دارد از اظهار نظرهای حاشیه ای پرهیز کنند.

نوذری تاکید کرد: هر گونه تبلیغ حضوری، تجمع کارناوال و ... ممنوع است و تبلیغات فقط از طریق فضای مجازی و رسانه ملی صورت می گیرد.

معاون سیاسی استاندار در مورد شائبه هایی که در مورد بعضی مدیران اجرایی وجود دارد گفت: مدیران خارج از تایم اداری و بدون استفاده از امکانات دولتی و عنوان دولتی می توانند کار انتخاباتی بکنند و در غیر این صورت جرم است و با آنان برخورد می شود.

این جلسه که با حضور نمایندگان مجری و ناظر انتخابات، نماینده شورای نگهبان استان و دو کاندید حوزه جنوب برگزار شد، اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در راستای اقدامات پیشگیرانه مطرح و همچنین کاندیداهای مورد نظر نقطه نظرات، مشکلات و دغدغه های خود در این زمینه را مطرح کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی