معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان گفت: یکی از برنامه های تحولی دستگاه قضایی در دوره جدی به ریاست آیت الله رئیسی، تقویت ارتباطات مردمی و ارتباط نزدیک با مردم و اقشار مختلف مردم است.

وی افزود: هدف از این ارتباط و تقویت ارتباط با مردم، شنیدن دغدغه ها و مشکلات مردم است که یکی از راه هایی که می تواند کمک بکند به تقویت ارتباطات مردمی و کاهش آسیب های اجتماعی، فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف است.

دهقانی با تاکید بر این که سمن ها نقش پر رنگی در جامعه دارند افزود: سمن های می توانند به نهادینه کردن مسئولیت پذیری در جامعه کمک کنند که از این طریق میتوان پاسخگویی مسئولین را افزایش داد و بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم یک پل ارتباطی بین دستگاه قضایی و سمن هاست و از این طریق می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی به کمک سمن ها بسیاری از مشکلات را بررسی و حل و فصل کرد.

دهقانی تاکید کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی است و مطالبه گری از دستگاه ها و نهادهای مسئول در راستای کاهش جرائم و آسیب هاست که سمن ها می توانند نقش موثری در مطالبه گری از دستگاه های مربوطه داشته باشند.

دهقانی افزود: همچنین سمن ها می توانند در زمینه های مختلفی چون دفاع از حقوق عامه و حقوق شهروندی، پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی، اعلام مفاسد و ترویج صلح و سازش دستگاه قضایی را یاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان گفت: داوطلبانه حضور پیدا کردن و کمک به حل مشکلات مردم و جامعه کار بزرگی است و دادگستری آمادگی کامل را دارد که نیازهای حقوقی سمن ها را با برگزاری کلاس های آموزشی و نشست های تخصصی مرتفع نماید.

گفتنی است که نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان با سازمان های مردم نهاد و جمعی از خیرین استان به میزبانی رئیس کل دادگستری استان و با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار گردید که در این نشست بر تقویت و ادامه همکاری بین دستگاه قضایی، سازمان های مردم نهاد و خیرین استان تاکید شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی