معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در سند چشم انداز 1404 پیش بینی کاهش 10 درصدی جرائم خشن صورت گرفته که باید در جهت تحقق آن گام برداریم.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده در جمع اعضای شورای پیشگیری شهرستان ملکشاهی با تاکید بر این که برخورد قضایی باید در آخرین مرحله صورت گیرد، افزود: باید از راهکار های پیشگیرانه و مخصوصا از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در جهت حل و فصل اختلافات و دعاوی استفاده کرد.

ادامه داد: مواردی همچون مسائل اقتصادی، عدم آگاهی، تاثیرات محیطی و خانواده از مسائل مهم در بروز خشونت و جرائم مربوط به آن است.

بخشنده تاکید کرد: در دوره تحولی دستگاه قضایی، توجه ویژه ای به مقوله خشونت علیه زنان و کودکان شده است و برنامه جامع کنترل و کاهش خشونت که یکی از برنامه های مصوب این معاونت است شامل خشونت علیه کودکان، پرخاشگری، خشونت علیه زنان، جنایات عمدی و سرقت های خشونت آمیز می باشد.

در ادامه علی پور دادرس دادگستری شهرستان ملکشاهی گفت: بافت و مبلمان شهری، فقر و بیکاری و خشونت در کانون خانواده از مسائلی مهمی است که باید در این حوزه مورد توجه و بررسی قرار بگبرد.

وی افزود: با توجه به فرهنگ مردم بومی و علاقه به اسلحه باید بتوان هیجانات آنان را از طریق دایر کردن میدان تیر کنترل کرد، همچنین از موارد مهم دیگر که باید در شهرستان ملکشاهی مورد توجه قرار بگیرد: آموزش زوج های جوان در هنگام ازدواج، شناسایی جرم و ارائه راهکار، استفاه از ظرفیت ریش سفیدان، برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های زندگی و نصب بنر و پیام های آموزشی و پیشگیرانه می باشد.

گفتنی است جلسه شورای پیشگیری با موضوع خشونت در شهرستان ملکشاهی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی