معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


با حضور عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام کارگاه آموزشی توجیهی برای ضابطین، قضات، نمایندگان دستگاه های متولی، تیم درمانگر و عوامل نظارتی درخصوص اجرای آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع ماده 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده تاکید کرد: شواهد نشان می دهد مصرف مواد مخدر و اعتیاد در بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند بیکاری، افزایش شمار زندانیان، خودکشی، همسر آزاری و کودک آزاری  نقش دارد.

بخشنده افزود: معتادان در جامعه به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول معتادانی هستند که از تمکن مالی برخوردار بوده و برای درمان بصورت خود معرف و یا با معرفی خانواده به مراکز موضوع ماده 15 مراجعه می کنند و دسته دوم معتادانی هستند که از تمکن مالی برخوردار نبوده و به علت عدم پیگیری برای درمان و فقر مالی به صورت کارتن خواب و متجاهر در سطح معابر و خیابان های شهر پراکنده هستند.

 وی تاکید کرد: در قوانین مربوط به مبارزه با مواد مخدر، معتادانی که معرفی نامه از مراکز ماده 15 ندارند و یا متجاهر هستند مجرم بوده و با دستور مقام قضایی به مراکز موضوع ماده 16 برای درمان ارجاع می شوند و سپس طی فرآیندی که در آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان به آن اشاره شده است از مرکز ترخیص می شوند.

بخشنده ادامه داد: آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در سال 1392 از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ گردید و از سال 1395 با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سراسر کشور به منظور عدم بازگشت مجدد معتادان بهبود یافته به چرخه اعتیاد و کند شدن این چرخه، به مرحله اجرا درآمده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: با عنایت به اینکه تعداد زیادی از معتادان متجاهر بهبود یافته به علت ضعف در ارایه حمایت های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد باز می گردند لذا باید با ایجاد یک شبکه تعاون اجتماعی از معتادان متجاهر بهبود یافته حمایت شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی