معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام ضمن تبریک ولادت با سعادت ثامن الحجج امام رضا(ع) افزود: یکی از جلوه های مهم مردم سالاری دینی و یکی از موضوعاتی است که به صورت ویژه در قانون مورد تاکید قرار گرفته انتخابات است چرا که انتخابات زمینه و مسیر مدیریت کشور را مشخص می کند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دکتر دهقانی در حضور اعضای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: تقارن ولادت امام رضا(ع) با ایام سرنوشت ساز انتخابات را که در قانون به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است را به فال نیک میگیریم.

دکتر دهقانی ادامه داد: در اصول قانون اساسی مدیریت کشور با اتکا به آراء عمومی صورت می گیرد یعنی اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت خود و از طریق انتخابات مشخص می شود.

وی تاکید کرد: تشویق مردم برای حضور در این عرصه با توجه به تاکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) امری بسیار مهم است که باید این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و وظیفه همه آحاد جامعه است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان افزود: رسانه های جمعی در این زمینه وظیفه و تکلیف بسیار خطیری دارند که یکی آگاهی بخشی و تشویق به مشارکت حداکثری از طریق تولید محتوی لازم و دیگری خنثی سازی توطئه های معاندین نظام است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: از ارکان اساسی در انتخابات که همه باید توجه کنند رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است چرا که رعایت قانون باعث می شود همه امور در مسیر صحیح و درست قرار گیرد.

وی ادامه داد: رصد فضای مجازی و نظارت بر این فضا بسیار مهم است بویژه در شرایطی که گروهی در فضای مجازی علیه انتخابات و نامزدهای انتخاباتی تبلیغ منفی می کنند و باید بدانند که هر گونه محتوی توهین آمیز در فضای مجازی و علیه کاندیدهای انتخاباتی جرم و قابل پیگیری است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید کرد: رویکرد این ستاد پیشگیرانه است و در این راستا در روز انتخابات هر کدام از معاونین دادگستری به حوزه ها و شهرستان های مختلف استان اعزام می شوند.

دکتر دهقانی افزود: همچنین روسای دادگستری و دادستان شهرستان های استان در روز انتخابات به صورت تمام وقت در حوزه قضایی حضور خواهند داشت تا در صورت وقوع جرم یا تخلف انتخاباتی به صورت ویژه و فوری به آن رسیدگی کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی