معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


آثار جرائم خشن بر جامعه بسیار مخرب است

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۳۴ ق.ظ

دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: حضور اعضای شورای پیشگیری در جلسات باید حضوری فعالانه باشد و نه منفعلانه چرا که همه اعضای تاثیر گذار در بحث پیشگیری حضور دارند لذا تاکید بر این است که اعضا به صورت عملی و کاربردی به موضوعات ورود کنند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دکتر دهقانی افزود: از خطرناک ترین جرائم در سطح جامعه، جرائم خشونت آمیز است چرا که آثار این جرائم بر زندگی بزه دیده، خانواده بزهکار و بزه دیده و همچنین بر جامعه بسیار مخرب می باشد.

دکتر دهقانی ادامه داد: در استان هایی با بافت قومی و قبیله ای معمولا اختلافات پیشینی و رفتار های خصومت آمیز پیشین بسیار در درگیری های خشونت آمیز و بروز قتل های خانوادگی تاثیر گذارند.

وی تاکید کرد: برخورد با معلول همواره در دستور کار بوده است، لذا هدف ما بررسی و ریشه یابی دلایل وقوع جرائم خشن در استان و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی برای پیشگیری و کاهش وقوع این جرائم در استان است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری باید طرح جامع و کاربردی پیشگیری و کاهش جرائم خشن در استان را تهیه و وظایف همه دستگاه ها و سازمان های متولی را مشخص و به آنان ابلاغ کند که لازم است به طور دقیق این وظایف پیگیری و اجرا شود.

در ابتدای جلسه بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در استان ایلام وجود سلاح های غیر مجاز در دست مردم، سهولت صدور مجوز برای سلاح های شکاری، فقدان مهارت های لازم در خصوص تاب آوری اجتماعی و پایین بودن آستانه تحمل، از عوامل مهم بروز جرائم خشن است.

خسروی زاد دادستان مرکز استان نقش مصرف مواد مخدر در بروز رفتارها و جرائم خشونت آمیز را بسیار زیاد دانست و افزود: مبارزه با مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر باید در اولویت برنامه های پیشگیرانه در خصوص جرائم خشن قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه استان ایلام تنها استانی است که کمپ های ماده 16 در آن راه اندازی نشده است و علی رغم پیگیری های صورت گرفته، مسئولان اجرایی از جمله شورای هماهنگی با مواد مخدر در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی