معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، در بازدید از واحد های تولیدی شهرک صنعتی ایلام در راستای رفع موانع تولید و به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در دادگستری استان ایلام در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جهش تولید و همچنین تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر ورود دستگاه قضایی برای کمک به تحقق شعار سال تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بخشنده با بیان اینکه این ستاد از بدو تشکیل تا کنون پیگیر راه اندازی و رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در قالب پیگیری ها، بازدیدهای میدانی و بررسی مشکلات آنان در استان بوده است، افزود: در این راستا مشکلات مختلف بخش ها و واحدهای تولیدی استان شناسایی و ریشه یابی شده است که بر این اساس بسیاری از واحدهای تولیدی مشکلات قانونی داشتند و برخی نیز در بخش تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش با مشکلاتی مواجه بودند.

 بخشنده تاکید کرد: هدف جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید بر این بوده که با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و قضایی، زمینه تولید و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی در استان فراهم شود و الحمدالله شرکت های مهم که در استان نقش مهمی در تولید و اشتغالزایی داشته اند و به دلایلی از چرخه تولید خارج شده بودند، راه اندازی و به چرخه تولید باز گردانده شدند.

وی با اشاره به اینکه با این اقدامات موثر بالغ بر ۵۰ شرکت تعطیل، نمیه تعطیل و مشکل دار به چرخه تولید برگشته اند، یادآور شد: البته راستی آزمایی های لازم  پس از راه اندازی و رفع مشکلات، برای این واحدهای تولیدی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه  مشکلات واحدهای تولیدی استان با حضور مسئولان استان در جلسات مختلف مطرح و بررسی و راهکاری های برگشت این واحدها به تولید در قابل مصوبه اجرایی شده است، ابراز کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بحث های مختلف بازگشت به چرخه تولید، بحث اشتغال و سودهی واحدهای تولیدی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت تلاش شده است که حمایت های قانونی از این واحدهای تولیدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی در استان بحث شرکاء است، ابراز کرد: در چنین واحدهای که شرکای کارخانه با هم به مشکل مواجه بودند، تلاش شده در نشست صلح و سازش و بررسی مشکلات، تفاهم لازم برای راه اندازی کارخانه ها ایجاد شود و چنانچه هم مشکل حل نشد از مجاری قانونی که قانونگذار مشخص کرده است، وارد عمل شده و در راستای راه اندازی واحدهای تولیدی اقدامات لازم صورت گرفته است و  همین امر نیز یرای راه اندازی واحدهای تولیدی ایجاد انگیزه کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام تصریح کرد: البته ما فقط به این بازدیدها بسنده نمی کنیم و در فواصل مختلف بازدیدهای مجدد انجام و در فواصل دیگر اقدامات انحام شده و پیگیری مسئولان در راستای راه اندازی و رفع موانع  بررسی خواهد شد.

بخشنده با اشاره به اینکه در مرحله اول واحدهای تولیدی که هم در تولید موثر هستند هم در اشتغازایی ظرفیت خوبی در استان داشته باشند در ستاد رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: برخی از شرکت ها و واحدهای تولیدی در صورت راه اندازی هم بازدهی لازم را با توجه به طرح ندارند و برخی از واحدها نیز اشتغالزایی پایینی دارند که در واقع صرفه اقتصادی هم برای مالک خود را ندارند و بر این اساس واحدهای بزرگ استان که دارای مشکل بودند در مرحله اول در این ستاد مورد توجه قرار گرفتند.

وی ابراز کرد: در بسیاری از موارد متاسفانه طرح های واحدهای تولیدی بدون نیاز سنجی در استان واگذار شده و کارایی لازم را ندارند و در استان جوابگو نبوده اند و بسیاری از طرح ها نیز  مجری طرح، کننده کار نبوده است ولی با همه این اوصاف، باز هم هدف این است که کارخانه و واحدهای تولیدی راه اندازی  شده و ایجاد اشتغال در استان انجام شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی