معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان با حضور در برنامه افق روشن صدا و سیمای مرکز ایلام به تشریح برنامه های این معاونت و دلایل افزایش جرائم مرتبط با خشونت پرداخت.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، روشنی در این برنامه که موضوع آن خشونت و جرائم خشن بود گفت: در بسیاری از موارد وقتی پرونده هایی که مربوط به نزاع، درگیری، ضرب و جرح عمدی و حتی قتل است را ریشه یابی می کنیم متوجه می شویم که منشا آن از یک موضوع کوچک و جزئی ناشی شده است.

روشنی افزود: بعضی از جرائم خشن مریوط به خشونت های کلامی و نوشتاری است که بسیاری از افراد جامعه که مرتکب این جرائم می شوند در مورد جرم بودن آن و مجازات مربوط به این جرائم آگاهی ندارند.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی های حقوقی مردم در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته که می تواند در پیشگیری از جرائم مختلف بویژه جرائم مربوط به خشونت های کلامی و نوشتاری مثمر ثمر باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری ضمن هشدار به خانواده ها در مورد رفتار والدین در خانواده و در حضور فرزندان افزود: والدین الگوی فرزندان خود هستند و اگر نقش خود را به درستی در خانواده انجام ندهند موجب می شوند فرزندان آنان افرادی هنجارشکن و ضد اجتماعی بار بیایند.

روشنی تاکید کرد: با توجه به بافت قومی و قبیله ای استان می توان از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان و همچنین نهادهای مردمی در راستای گسترش صلح و سازش، افزایش آگاهی عمومی و حقوقی و آموزش مسائل پیشگیرانه استفاده کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی