معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


عمران علی­محمدی رئیس کل دادگستری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت سالگرد شهادت شهید مظلوم بهشتی اظهار داشت: دستگاه قضایی به شفاف سازی، هوشمند سازی و اطلاع رسانی رو آورده است و این شفافیت موجب آن شده است تا همه آن چه در دادگاهها می‌گذرد را در قاب دوربین ها دید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، علی­محمدی با عنوان این که، دستگاه قضایی از حالت انفعال به حالت فعال برای برخورد با مفسدان درآمده است گفت: دادگستری باید اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها را مد نظر قرار دهد، ممکن است برخی از مباحثی که در جامعه مطرح می شود مشمئز کننده و ناراحت کننده باشد اما جرم نباشد، اینجاست که یک خبرنگار و کسی که روایتگر است می تواند میدان را برای هدایت ذهنی جامعه آماده کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه، مباحث محوری در سند تحول قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی جامعه است خاطرنشان کرد: برخی  رویداد و ناهنجاری‌ها وضع مجازات نشده‌اند، که در اینجا باید یک روایتگر قدر بتواند میدان داری کند و ذهن مخاطب را به سمت صلاح هدایت کند.

وی افزود: دستگاه قضایی در فرآیند برون سپاری، از رسیدگی به دادخواست ها، فراتر رفته و به پیشگیری از جرم، حل و فصل دعاوی از طریق نیروهای نخبه عرفی و اجتماعی پرداخته است.

علی­محمدی بیان کرد: اگر دنبال خبر دست اول در دستگاه قضایی هستید‌ خدمت جهادی در همکاران قضایی و اداری را منعکس کنید، استفاده از نخبگان و فرزانگان در جهت پیشگیری از جرم و در جهت کم کردن آسیب‌های اجتماعی در دستگاه قضا اولویت است.

رئیس کل دادگستری ایلام با بیان این که دستگاه قضایی علاوه بر اینکه دنبال کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین و اجرای حدود الهی است، دنبال پیشگیری از جرم نیز هست.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در دستگاه قضایی استان۱۳۹ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده در محاکم قضایی ایلام ثبت شده است، افزود: در مجموع ۱۳۸ هزار و ۹۲۷ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

علی‌محمدی با ذکر این مطلب که در سال گذشته نیز به ۹۶ درصد پرونده ها در سراسر استان رسیدگی شده است اضافه کرد: پارسال ۱۱ پرونده قصاص با کمک شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

 علی محمدی گفت:  ما به دنبال اصلاح مجرمین به معنی واقعی هستیم نه برای مجرمینی که برای اولین بار وارد بحث کیفری می شوند اینها به صورت اتفاقی وارد بحث کیفری شدند، بلکه برای کسانی که به صورت مکرر جرایمی را انجام دادند.

وی افزود: ما باید نسبت به حقوق مردم حساس باشیم و نسبت به همه پرونده ها حساسیت لازم را داشته باشیم. بیشتر قضات خوش اخلاق و عدالت محور هستند، اما در بین ما ممکن است یک نفر پیدا شود که رفتار همه را زیر سوال ببرد.

در این نشست خبری روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ضمن تقدیر از خبرنگاران و رسانه در همکاری با این معاونت گفت: در سال جاری تعامل خوبی بین رسانه ها و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایجاد شده است که به صورت گسترده پیام های پیشگیرانه و اطلاعات حقوقی تهیه شده توسط این معاونت را در فضای مجازی منتشر می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی