معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


عمران علی­محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام با تاکید بر این که خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین برای ما یک افتخار است افزود: هدف مجموعه قضایی و دستگاه اجرایی استان برگزاری مراسم اربعین حسینی در کمال امنیت و آرامش است.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، علی­محمدی در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: ما علاوه بر اینکه از نظر اعتقادی تکلیف داریم در خدمت زائران حسینی باشیم، باید از نظر قانونی نیز به وظایف و تکالیف مان در این زمینه عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به پیش بینی ها حدود 60 درصد از زائران حسینی برای برگزاری مراسم اربعین از مرز مهران و استان ایلام تردد می کنند لذا چالش ها و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید با برنامه ریزی و انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز آنان جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: با توجه به اینکه حمل و نگهداری مواد مخدر در کشور عراق مجازات سنگینی دارد و همچنین حمل بعضی از داروها که در ایران مجاز است، در کشور عراق ممنوع است در نتیجه باید در این زمینه اطلاع رسانی کامل و جامع صورت گیرد تا زائران در کشور عراق دچار مشکل نشوند.

وی همچنین تاکید کرد: باید در مورد خروج غیر قانونی از مرز به زائران اطلاع رسانی شود و اقدامات لازم با توجه به حجم زیاد تردد در خصوص پیشگیری از تصادفات جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد.

علی­محمدی افزود: لازم است با مدیریت صحیح پارکینگ های خودرو در مرز مهران و استفاده از ظرفیت بسیج از جرائم احتمالی مربوط به سرقت پیشگیری کرد، همچنین می توان از ظرفیت اصناف و بازاریان در ارائه خدمات و پذیرایی از زائران استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در نظام اسلامی وظیفه ما عمل به قانون و مقررات شرعی است تاکید کرد: هر کسی مدیریتی را می پذیرد بعد از پذیرش مدیریت، مسئولیت به دنبال آن می آید که شامل مسئولیت مدنی، مسئولیت کیفری و مسئولیت اخلاقی است لذا در ستاد اربعین وقتی مقرر می شود یک دستگاه ماموریتش این است باید به مسئولیت قانونی خود به نحو احسن عمل کند.

وی ادامه داد: هدف ما در نهایت ایجاد زمینه مناسب برای برگزاری مراسم اربعین حسینی و زیارت ابا عبدالله الحسین برای زائران و همچنین پیگیری و رفع مشکلات احتمالی که ممکن است برای آنان پیش بیاید، می باشد.

در ابتدای جلسه روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان دبیر جلسه، دستور کار جلسه را بیان و مواردی را به عنوان چالش های مهم که باید بررسی شود ارائه نمود.

در این جلسه اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند که از مهمترین مواردی که به آن اشاره شد شامل: ضرورت اطلاع رسانی در مورد قوانین و مقررات کشور عراق، ساماندهی اتباع خارجی که فاقد مدارک لازم بوده و قصد خروج از مرز دارند و عودت به کشور متبوع خود، نظارت و تامین آب شرب با توجه به گرمای زیاد هوا، اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای، تامین سردخانه برای نگهداری اجساد احتمالی در مهران و انتقال اجساد توسط بیمه ها، ساماندهی حجم زیاد خودرو در پارکینگ های در نظر گرفته شده، ساماندهی و تجهیز مساجد و حسینیه ها در مسیر زائرین، نظارت بر حمل و نقل کرایه توسط راهداری و تعزیرات و نظارت بر خروج کالا و ارز بیش از میزان مورد نیاز به بهانه تامین مایحتاج موکب های اربعین، می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی