معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه طرح اتقان آرا و کاهش میزان پرونده های ورودی به دستگاه قضایی در استان ایلام اجرایی می شود، گفت: در مردادماه سال جاری به ۱۶ هزار و ۴۳۰ پرونده در دستگاه قضایی استان رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، عمران علی­محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: در مردادماه سال جاری ۱۵ هزار و  ۵۲۳ پرونده وارد دستگاه قضایی و شعبات مختلف در دادگستری استان شده است.

وی با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی و ایجاد احساس عدالت در جامعه یکی از اولویت های اصلی دستگاه قضایی است، گفت: رسیدگی به پرونده های معوق و مسن در دستگاه قضایی در استان مورد توجه و حساسیت قرار گرفته است و دستگاه قضایی استان در طی ۳ ماه گذشته دو طرح مهم و اساسی به قوه قضائیه یشنهاد داده است که یکی از این طرح ها در استان اجرا و طرح دیگری در دست اقدام است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با تاکید بر اینکه تشکیل شورای رهنمون قضایی استان یکی از این طرح ها بوده که این طرح در استان تدوین و اجرا شده است، افزود: در این طرح ۱۰ جرم اول استان از حیث فراوانی و ۱۰ خواسته حقوقی استان از حیث فراوانی شناسایی شده و در قالب یک کتابچه مجلد ۷۴ صفحه ای گردآوری شده و در اختیار قضات استان قرار گرفته که این امر در راستای اتقان آرا در رسیدگی به پرونده ها به قضات استان کمک می کند.

علی محمدی با بیان اینکه دومین طرح استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از وقوع جرائم اقتصادی است، ابراز کرد: کلاهبرداری سنتی و اینترنتی در راس جرائم اقتصادی قرار دارد، امروز ما  با ارائه این طرح می توانیم ورودی پرونده های قضایی در حوزه اقتصادی را کاهش دهیم.

علی محمدی با اشاره به توجه جدی دستگاه قضایی استان به حقوق عامه، یادآور شد: در این زمینه دستگاه قضایی استان ورود های جدی داشته و برای حفظ حقوق عامه برخوردهای قاطع صورت گرفته است، ما در دستگاه قضایی بر آن هستیم که همه امور بر محور و مبنای قانون پیش برود و هوشمندسازی فرایند دادرسی و رسیدگی به پرونده های قضایی از جمله مسائلی اساسی در دستگاه قضایی در استان است.

 

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اجرای طرح تحول و تعالی دستگاه قضایی، گفت: یکی از محورهای اصلی این طرح ارتباط با مردم است، نگاه ما به مردم نگاه توانمندسازی است و تلاش می شود که مردم به قوانین حقوقی آگاهی لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست خبری روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تشکر از رسانه های استان در همکاری و همیاری با این معاونت در راستای اطلاع و افزایش آگاهی های حقوقی و قضایی مردم افزود: این معاونت در سال جاری 23 برنامه مصوب دارد که شامل 8 برنامه در حوزه امور زنان و خانواده، 9 برنامه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، 2 برنامه در حوره اطلاع رسانی، 2برنامه در حوزه مردمی و 2 برنامه در حوزه شورایعالی پیشگیری از وقوع جرم است که این برنامه ها در حال اجرا و پیگیری می باشند.

روشنی ادامه داد: این معاونت علاوه بر برنامه های مصوب با توجه به شرایط و مسائل موجود برنامه هایی را راسا پیگیری و اجرا می کند که در 5 ماهه اول سال جاری اقداماتی از جمله:

برگزاری میز خدمت در مساجد مناطق حاشیه شهر و شهرک های اطراف شهر ایلام برای پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی مردم که در ماه رمضان در 5 منطقه شهر ایلام و در هفته قوه قضائیه نیز در 5 مسجد از مناطق مختلف و شهرک های اطراف ایلام برگزار شد

اطلاع رسانی به صورت گسترده در راستای آگاه سازی مردم با مسائل حقوقی که به صورت روزانه پیام های پیشگیرانه تهیه و در فضای مجازی منتشر می شود

انعقاد 7 مورد تفاهم نامه با سپاه پاسداران استان ایلام، صدا و سیمای مرکز استان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دانشگاه آزاد واحد ایلام، شهرداری و شورای شهر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای همکاری و هم افزایی به منظور پیشگیری از جرائم و آسیب ها

بازرسی و نظارت بر مراکز ترک اعتیاد، مشاورین املاک و نمایشگا های خودرو

پیگیری امور اتباع بیگانه در جهت ساماندهی و صدور مدارک هویتی برای افراد فاقد مدارک

در ادامه نشست، خبرنگاران استان سوالات و پیشنهادات خود را بیان که رئیس کل دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم به سوالات مطروحه پاسخ گفتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی