معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


استفاده از ظرفیت هیئت صلح و سازش در استان

دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۲:۵۴ ب.ظ

روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور در مسجد مهدیه ایلام با هیئت صلح و سازش استان دیدار و بر گسترش فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، روشنی به بیان جایگاه رفیع صلح و سازش در فرهنگ اسلامی پرداخت و افزود: با گسترش فرهنگ صلح و سازش نه تنها ورودی پرونده به محاکم قضایی کاهش می یابد بلکه زمینه ساز ایجاد مودت و محبت بین طرفین می گردد.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و باید کسانی که دارای نفوذ کلام و جایگاه اجتماعی هستند در این راستا تلاش کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: در سال های اخیر همکاری هیات صلح و سازش استان با دستگاه قضایی بسار پربار بوده است به طوری که پرونده های بسیاری از طریق این هیات حل و فصل گردیده است.

روشنی اظهار نمود: یکی از مزیت های استان ما با توجه به بافت قومی و قبیله ای که دارد نفوذ کلام بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان آن است که باید از این ظرفیت در جهت حل دعاوی، ایجاد صلح و سازش که در نهایت منجر به کاهش ورودی به محاکم قضایی می شود استفاده کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی