معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام با اهداء لوح از زحمات عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای حراست و پیشگیری از تخریب منابع طبیعی تقدیر نمود.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، این تقدیر که در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع پیشگیری از حاشیه نشینی در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی استان صورت گرفت، به جهت تلاش های بخشنده در پیگیری مصوبات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای پیشگیری از تخریب منابع طبیعی انجام پذیرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۴:۰۱
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، در راستای انجام برنامه های معاونت، نشست هم اندیشی با موضوع پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی با حضور اعضای کارگروه موصوف برگزار گردید.

در این نشست بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ضمن تشکر از اعضای کارگروه، هدف از برگزاری نشست را بررسی وضعیت اجرای بند(ت) ماده 62 قانون برنامه ششم توسعه(اجرای طرح کمربند سبز) و همینطور اجرای ماده 9 قانون مذکور(اجرای طرح کاداستر) در جهت پیشگیری از حاشیه نشینی بیان کرد.

در این نشست که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی استان برگزار گردید، بخشنده گفت: هر چند حاشیه نشینی در ایلام هنوز به یک معضل تبدیل نشده است ولی در صورت عدم رسیدگی به این موضوع در آینده به یک معضل تبدیل خواهد شد.

بخشنده ادامه داد: متاسفانه بعضی از دستگاه های اجرایی از املاک خود در حاشیه شهر حفاظت نمی کنند و این باعث می شود عده ای سودجو با کلاهبرداری این زمین ها را با قیمت پایین به مردم می فروشند که مشکلات عدیده ای را در پی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: افرادی که این زمین ها را خریداری می کنند شروع به ساخت و ساز غیر مجاز نموده و متاسفانه ادارات خدمات رسان مانند اداراه آب، اداره برق، اداره گاز و غیره خدماتی را به این افراد ارائه می کنند که باعث می شود برخورد با این افراد هزینه به مراتب بیشتری در پی داشته باشد.

بخشنده ادامه داد: یکی از راه های پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه و جلوگیری از تصرف عدوانی املاک و زمین های دولتی را اجرای کامل طرح کاداستر(سیستم ثبت اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک همراه با شماره هر ملک،‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک می باشد) و طرح کمربند سبز بیان کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۹ ، ۱۳:۵۷
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

اولین جلسه با موضوع موانع اجرای طرح کاداستر در راستای انجام برنامه پیگیری اجرای وظایف دستگاه ها در امر توانمندسازی جامعه روستائی در خطر تخریب و پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافت های ناکارآمد و حاشیه نشین، برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، بخشنده گفت: همه اشکال نابهنجاری های اجتماعی چون سرقت، قتـل، قاچـاق، خودکشـی، فحشـاء، اعتیـاد و  نظایر آن معلول ناسازگاری های اجتماعی است که بر روابط فرد و جامعه حاکم اند و در مناطق حاشیه نشین نمود بیشتری می یابند.

وی افزود: آسیبهای اجتماعی ناشی از فقـر و بیکـاری، اعتیـاد و خریـد و فروش مواد مخدر بسیار زیاد است ازاین رو میتوان گفـت کـه حاشـیه نشـینی، نمـودی از آسـیبها و انحرافات اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: علت یا علل شکل گیری مناطق ناکارآمد و حاشیه نشین، تصرف عدوانی املاک و زمین های دولتی، تغییر کاربری های غیرمجاز، تفکیک غیرقانونی اراضی (دولتی و غیردولتی)، وجود زمین ها و اراضی بلاتکلیف و ... می باشد که باید برای رفع این موارد چاره جویی کرد.

یکی از راه های پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه و جلوگیری از تصرف عدوانی املاک و زمین های دولتی و تغییر کاربری های غیرمجاز اجرای کامل طرح کاداستر(سیستم ثبت اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک همراه با شماره هر ملک،‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک می باشد) که یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سایر ادارات مرتبط می باشد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام در راستای انجام برنامه پیگیری اجرای وظایف دستگاه ها در امر توانمندسازی جامعه روستائی در خطر تخریب و پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافت های ناکارآمد و حاشیه نشین، آماده هر گونه همکاری با ثبت اسناد و املاک استان و دیگر دستگاه های متولی اجرای طرح کاداستر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۹ ، ۱۲:۴۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به مناسبت هفته قوه قضائیه، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با دهقانی رییس کل دادگستری ایلام دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار سردار شاکرمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای والامقام هفتم تیر گفت:اقدامات شجاعانه دادگستری ایلام در خصوص پیش گیری از وقوع جرائم، مبارزه با فساد و مطالبه گری درخصوص حقوق مردم قابل ستایش است.

فرمانده سپاه استان با بیان این که اقدامات دادگستری استان ایلام زبان زد خاص و عام است، افزود: مردم استان قدردان اقدامات دادگستری در راستای اجرای عدالت و احیا حقوق عامه هستند‌.

سردار شاکرمی با تاکید بر این که با دادگستری تعامل صد در صدی داریم افزود: حمایت دادگستری از نیروهای امنیتی استان جهت ایجاد آرامش و امنیت مردم تا این حد در هیچ دوره از مدیریت های قبل در این مجموعه وجود نداشته است.

وی ادامه داد: سپاه حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب بوده و در راستای انجام وظیفه نه منتظر می‌ماند و نه کوتاه می آید.

سردار شاکرمی ضمن تقدیر از برخورد قضایی با مفاسد اقتصادی و قانون شکنان، گفت: مجموعه دادگستری استان به صورت جهادی پای کار هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به این که همکاری و تعامل سپاه با دادگستری در عالی‌ترین حد و درجه خود قرار دارد و نتیجه آن را می‌توان در بین مردم و در سطح جامعه دید، تصریح کرد: دادگستری استان اقدامات ارزشمند و قابل تحسینی انجام داده و این همان چیزی است که مردم از خادمان خود می‌خواهند.

در ادامه این دیدار دهقانی رئیس کل دادگستری استان با ارائه گزارشی از اقدامات قضایی گفت: در حوزه پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی از قبیل خودکشی، طلاق، توهین، ضرب و جرح و... کارهای خوبی انجام شده و در این موارد کاهش چشم گیری داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه با خلوص نیت و روحیه جهادی گام های مهمی را در جهت خدمت رسانی به مردم برداشته است.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر این که دستگاه قضا با جدیت با فساد در همه زمینه‌ها مبارز می‌کند، اظهار کرد: سپاه پاسداران کارنامه بسیار درخشانی دارد و در حال خدمت بی‌منت به مردم است.

دهقانی با تاکید بر این که رویکرد دادگستری استان انقلابی بودن و خدمت جهادی به مردم است، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد، تقویت ارتباط های مردمی، احقاق حق، برطرف کردن نارضایتی‌های مراجعه کنندگان و حذف موانع بین مردم و مسئولان دادگستری استان به صورت جدی در دستور کار است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: سپاه بازوی توامند نظام در عرصه‌های سخت بوده و تفکر بسیجی این مجموعه الگوی دادگستری خواهد بود و با تمام توان از اقدامات سپاه حمایت می کنیم و در کنار نیروهای خدوم این مجموعه خواهیم بود.

دهقانی افزود: در راستای مبارزه با فساد به خصوص فساد اقتصادی، هیچ خط قرمزی نداریم و با تمام توان با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد.

وی با تشکر از مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: هرکجا فساد باشد دادگستری با تمام توان در کنار سپاه با آن به شدت مبارزه خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۹ ، ۰۹:۱۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، به مناسبت هفته قوه قضائیه، رئیس پلیس راه استان با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیدار و در مورد زمینه های همکاری بیشتر گفتگو کردند.

سرهنگ همتی در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضائیه افزود: در سنوات گذشته پلیس راه استان همکاری خوب و سازنده ای با مجموعه دادگستری مخصوصا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری داشته و امیدوارم این همکاری تداوم داشته باشد.

همتی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد زیادی در طول سال بر اثر تصادفات رانندگی دچار صدمه و یا مرگ می شوند، لذا در دستور کار قرار دادن اقدامات پیشگیرانه در این زمینه بسیار مهم است و پلیس راه استان آماده هر گونه همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این راستا می باشد.

در ادامه بخشنده ضمن تشکر از همکاری مجموعه پلیس راه استان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: این معاونت هم در زمینه وضعی و هم در زمینه امنیتی انتظامی، برنامه هایی را برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دارد که امیدوارم با همکاری خوب پلیس راه استان بتوان از تصادفات و تلفات ناشی از آن پیشگیری کرد.

در پایان سرهنگ همتی با اهدای لوح تقدیر از زحمات معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تقدیر و تشکر کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۹ ، ۰۹:۰۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، به مناسبت هفته قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی از زندان مرکزی ایلام بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در دیدار با زندانیان و استماع مشکلات آنان، بیان داشت: از زندان به عنوان فرصتی برای خودسازی و بازپروری باید استفاده کرد.

وی تصریح کرد: زمینه تحول و خودسازی در زندان با الهام از فعالیت های فرهنگی، تربیتی و قرآنی فراهم است و انتظار می رود شاهد بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه و عدم تکرار جرم باشیم.

رئیس شورای قضایی استان به شناسایی زندانیانی که مشکلات عدیده ای را متحمل می شوند تأکید کرد و عنوان نمود: شنیدن درد و دل های ساده زندانیان در کاهش بار روانی آن ها و بسترسازی مناسب برای بازپروری تاثیرگذار است.

دهقانی ادامه داد: ریشه یابی مشکلات زندانیان به حل معضلات اجتماعی و کاهش آسیب ها کمک شایانی می کند و از جمعیت کیفری به طور چشم گیری می کاهد. وی بررسی پرونده های قضایی زندانیان و پاسخ شفاف و قانونی به درخواست های زندانیان با نگاه ویژه به منظور حل مشکلات آن ها را خواستار شد .

رئیس کل دادگستری استان بر تشکیل کارگروه ویژه بررسی و رفع مشکلات زندانیان تأکید و بازدیدهای مستمر مراجع قضایی و مسئولین زندان ها از وضعیت زندانیان را در ثبات امنیت، پیشبرد فعالیت های اصلاحی و تربیتی و همچنین کاهش جمعیت کیفری سودمند دانست.

در ضمن این دیدار همچنین مجید احسانی مدیرکل زندان های استان در ابتدا به تشریح فعالیت های اصلاحی و تربیتی و مشکلات زندان و زندانیان پرداخت و در خصوص ارتقاء نظام زندانبانی و تبیین مناسب اهداف والای سازمانی مطالبی را عنوان نمود.

وی ضمن تقدیر از تعامل اثربخش مراجع قضایی و نقش پررنگ آن ها در پیشبرد اقدامات بازپرورانه، بیان داشت: تلاش سنگربانان اصلاح و تربیت در راستای حل مشکلات زندانیان و بازگشت سالم آن ها به جامعه است.

در این بازدید وضعیت زندان و فرایند اجرای اقدامات اصلاحی و تربیتی بررسی و ضمن استماع اظهارات زندانیان، در خواست ها و مشکلات آن ها طی نشستی با مسئولین زندان و اعضای شورای قضایی بررسی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۹ ، ۰۹:۰۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به مناسبت هفته قوه قضائیه علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان، معاونین وی و رؤسای سازمان های تابعه قوه قضائیه در مسجد جامع شهر ایلام با مردم دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دهقانی ضمن دیدار با مردم و بررسی مشکلات قضایی آنها بیان داشت: گستردگی کارها در دادگستری، حوزه های قضایی، دادسراها و دادگاه های استان، ضرورت دیدارهای مردمی را دو چندان می کند و این مهم به منظور رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع انجام می گیرد.

رئیس کل دادگستری ایلام ادامه داد: رعایت عدالت، خدمت به مردم و حل مشکلات آن ها از مهم ترین اهداف خدمت و از اولویت های کاری مراجع قضایی است که به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی خدمت در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی را افتخاری ارزشمند و گران بها دانست و پایبندی به ارزش ها و اهداف والای انقلاب اسلامی را یک وظیفه همگانی قلمداد کرد.

دهقانی در پایان ضمن اشاره به اهمیت کرامت مداری، حفظ حقوق شهروندی و تداوم نهضت ارتقاء خدمت رسانی به مردم، تصریح کرد: احیای حقوق عامه می بایست به گونه ای باشد که جلب اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

این دیدار در محیطی صمیمی و با سعه صدر رئیس کل دادگستری استان برگزار و پس از بررسی درخواست های مراجعین، دستورات لازم جهت رسیدگی را به واحدهای ذیربط صادر نمود.

شایان ذکر است در این ملاقات عمومی، رؤسا و معاونین ادارات کل ثبت اسناد و املاک، بازرسی، زندان ها و اقدامات تامینی، پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی حضور داشته و از نزدیک با مردم دیدار داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۹ ، ۰۹:۰۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان در جریان بازدید از تعدادی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان گفت: مجموعه قضایی استان از هیچ تلاشی در راستای به حرکت درآوردن چرخه تولید و رفع موانع حقوقی و قضایی کارخانجات و واحدهای تولیدی در سطح استان دریغ نخواهد کرد.

دهقانی در بازدید از کارخانه آجر نقشینه، پلی اتیلین مهران، شرکت سیال گستر مهران و پوشاک و اقلام بهداشتی بخش چوار که با حضور مسئولان اجرایی و مدیران عامل بانک های استان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص لزوم حمایت همه جانبه مدیران و مسئولان از تولید داخلی و حمایت از فعالیت‌های سالم و قانونمند اقتصادی و به منظور امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی و قضایی تولید و در چهارچوب وظایف و اختیارات قوه قضاییه با حمایت و ورود دادگستری استان مشکل 4واحد تولیدی و صنعتی استان رفع شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در راستای عمل به شعار جهش تولید و با هدف اجرایی شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دستگاه قضایی به مسائلی از جمله تولید، کارآفرینی و اشتغال توجه خاص دارد و اقدامات مؤثری در مجموعه قضایی استان ایلام صورت گرفته است.

وی بیان کرد: سیستم قضایی استان ایلام در جهت رونق تولید، از فعالان بخش اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت حقوقی و قضایی خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد به علت مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی چرخه تولید متوقف شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و بازدید قضات و نمایندگان دستگاه قضایی استان از مراکز تولیدی و صنعتی استان تصریح کرد: با ورود و حمایت مجموعه دستگاه قضایی از کارخانه ها، شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشکلات 4 واحد تولیدی رفع و از بیکار شدن 285 نفر از کارکنان آن ها ممانعت به عمل آمد و این افراد مجددا مشغول به کار شدند.

دکتر دهقانی در پایان تاکید کرد: امسال که به نام سال جهش تولید نام گذاری شده است، نهادهای دولتی باید با ساز و کارهایی که در اختیار دارند، موضوع حمایت جدی از تولید و تسهیل روند امور را برای تولیدکنندگان، صنعت گران و همچنین بخش خصوصی فراهم نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۹ ، ۱۰:۲۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به مناسبت هفته قوه قضائیه، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ، پیش از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه، سخنرانی و گزارش خدمات و عملکرد مجموعه دستگاه قضایی استان را به مردم ارائه کرد.

 وی در سخنان خود خاطر نشان کرد: اولویت ها و شاخص های مهمی در دادگستری استان برای خدمت بیش تر و مطلوب تر به مردم استان در دستور کار جدی قرار گرفته است و در این راستا تمام مجموعه در تلاش هستند که اهداف به نحو بسیار مطلوب محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: مفاسد اقتصادی مهم ترین آفت و آسیب رونق تولید است لذا همه ارکان نظام و بخصوص دستگاه های اجرایی در برابر معیشت مردم مسئول هستند لذا باید تمام و کمال به وظیفه خود عمل کنند تا نتیجه آن در سر سفره مردم دیده شود.

دهقانی با بیان این که کرامت محوری، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق و شان مراجعه کنندگان از اولویت های دادگستری استان است، افزود: علاوه بر این، مقوله مهم مبارزه با فساد در همه ابعاد بخصوص مقابله با مفاسد اقتصادی به صورت جدی در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

عالی ترین مقام قضایی استان با تاکید بر اهمیت آسیب شناسی و پیش گیری از وقوع جرم در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: مبازه با مخلان نظم و امنیت و مزاحمین نوامیس به صورت جدی در دستور کار دادستان ها و محاکم قضایی سطح استان است.

رییس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: با توجه به شعار سال و اهمیت مقوله جهش تولید در رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی،دادگستری استان با همکاری همه دستگاه های اجرایی و مسئول برای تحقق بخشیدن به این مهم تلاش می کند.

دهقانی با تاکید بر ضرورت ساماندهی اقتصادی و مبارزه با فقر،گفت: ساماندهی نظام اقتصادی و درست عمل کردن به قوانین در تمام حوزه ها و بستن گلوگاه های فساد و نظارت جدی بر آن ها موجب کاهش ورود پرونده ها به چرخه دادگستری می شود.

رئیس شورای قضایی استان توجه جدی به مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در راستای رفع مشکل معیشت مردم دادگستری استان با تمام توان پای کار بوده و از هرگونه اقدام درست و دقیق سایر دستگاه های مسئول حمایت می کند.

دکتر دهقانی با اشاره به این که طی سال گذشته از تعطیلی چند واحد تولیدی و بیکار شدن تعداد زیادی کارگر با ورود به موقع دادگستری استان جلوگیری به عمل آمد، افزود: به همه قضات و دادستان های سطح استان دستور داده شده که تا حد مقدور از تعطیلی واحدهای تولیدی تحت هر شرایطی جلوگیری کنند.

وی در ادامه با بیان این که 30 سامانه مختلف برای خدمت بهتر و سریع تر به مردم در دستگاه قضایی راه اندازی شده است تصریح کرد: این اقدام موجب کاهش مراجعات و دسترسی آسان تر مردم به خواسته هایشان از مجموعه قضایی خواهد شد که با قید اولویت در استان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

رییس کل دادگستری استان اضافه کرد: طی سال گذشته علاوه بر مختومه شدن تمام پرونده های وارده به چرخه دادگستری استان 26 درصد از پرونده های معوق استان با تلاش قضات و کارکنان دادگستری استان مختومه شده اند.

وی با بیان این که طی سال گذشته 10 درصد طلاق و 17 درصد خودکشی در استان کاهش داشته است افزود: تلاش هایی که در استان صورت گرفت ، نتیجه داد و شاهد کاهش آمار آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و خودکشی بوده ایم و طی سه ماهه امسال هم روند این آمار کاهشی بوده است.

دکتر دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت 607 هکتار از اراضی ملی تصرف شده خلع ید و به بیت المال برگشت داده شده است، همچنین در این مدت برای سهولت در ارائه خدمت به مردم استان ، مرکز پزشکی قانونی در شهرستان های دهلران،مهران،دره شهر،چرداول و ایوان دایر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۹ ، ۱۰:۲۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، به همت رئیس کل دادگستری، میز خدمت دستگاه قضایی استان پیش از خطبه های نماز جمعه در محل مصلی شهر ایلام برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان، معاونین، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین رؤسا و مدیران کل سازمان های تابعه دستگاه قضا از نزدیک و به صورت رو در رو با مردم و مراجعین گفت و گو، به موضوعات مختلف حقوقی و کیفری آنان رسیدگی و دستورات قضایی لازم را صادر کردند.

رئیس کل دادگستری ایلام گفت: تسهیل در خدمت رسانی به مردم و ایجاد نظام اداری کارآمد یکی از مهم ترین نتایج استقرار میز خدمت است.

وی تصریح کرد:گستردگی حوزه های کاری در دادگستری ها و حوزه های قضایی و همچنین دادسراها و دادگاه های استان، ضرورت استقرار میز خدمت را دوچندان می کند و این مهم به منظور رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع صورت می گیرد.

دهقانی ادامه داد: رعایت عدالت، خدمت به مردم و حل مشکلات آن ها از مهم ترین اهداف خدمتی و اولویت های کاری مراجع قضایی است که به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی در پایان خدمت در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی را افتخاری ارزشمند و گرانبها دانست و پایبندی به ارزش ها و اهداف والای انقلاب اسلامی را یک وظیفه همگانی قلمداد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۹ ، ۱۰:۲۰
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به همت دادگستری استان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه ایلام مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و شهدای مظلوم هفتم تیر 1360 ، با حضور مقامات،  مدیران و آحاد مردم استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش توسط منافقین و با پشتیبانی آمریکای جنایت کار صورت گرفت که امروز دم از حقوق بشر می زند در صورتی که امریکا منفورترین کشور در زمینه حقوق بشر است.

وی افزود: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی نقش بسیار بسزایی داشت و به معنای واقعی کلمه، این شخصیت بزرگ یک ملت بود.

دکتر کریمی تبار خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد در درون نظام ظاهری انقلابی دارند اما از درون مخالف آرمان های والای انقلاب هستند ، لذا باید مراقب باشیم این افراد به نظام ضربه نزنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خون ریزی های آمریکا در یمن و سایر کشورهای اسلامی نشان می دهد این کشور هیچی از حقوق بشر نمی فهمد و فقط شعار می دهد افزود: تحریم غذا و دارو علیه کشورمان هیچ سنخیتی با شعار حقوق بشر ندارد و حقوق بشر امریکایی لفظی بیش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همه دستگاه های اجرایی بخصوص دستگاه قضایی باید به مقوله مهم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت به بهترین نحو ممکن توجه جدی کنند.

وی افزود: همه‌ی سازمان ها و ارگان ها باید طوری شرایط را محیا کنند که ارباب رجوع بتواند راحت خواسته خود را بیان کند و دستگاه قضا باید اجازه ندهد حقی از کسی ضایع شود.

امام جمعه ایلام با تشکر از رویه خوب قوه قضائیه و به تبع آن دادگستری استان در رسیدگی به احقاق حقوق عامه و برخورد با فساد گفت: امیدواریم دستگاه عدلیه این رویه خوب و مردم پسند را ادامه دهد.

کریمی تبار با تاکید بر این که قضات و مجموعه قضایی استان با افراد قانون شکن و کسانی که حق مردم را پایمال می کنند بدون تعارف برخود قاطع کنند، افزود: اگر دستگاه قضا به این روال کار خود را پیش ببرد قطعا مردم قدردان آن ها خواهند بود.

وی اضافه کرد: برخوردها با فساد باید طوری باشد که هیچ شخصی در هر جایگاه و مقامی باشد اجازه تعرض به حقوق مردم و بیت المال را به خود ندهد تا احساس امنیت در همه ابعاد در جامعه حاکم شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۹ ، ۱۰:۱۸
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در نشستی با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندان ها و هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد فراهم گردید.

احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در ابتدا به فلسفه خدمتی ستاد دیه و آزادسازی نزدیک به 140 هزار زندانی جرائم غیر عمد در سه دهه اخیر توسط ستاد دیه کشور اشاره کرد و یاد و خاطره شهید اسدالله لاجوردی مرد پولادین انقلاب و بنیانگذار ستاد دیه را گرامی داشت.

وی از همکاری و تعامل اثر بخش مدیرعامل ستاد دیه کشور سید اسدالله جولایی و همچنین هیأت مدیره ستاد دیه کشور تقدیر کرد و گفت: این اقدام خداپسندانه مرهون عنایت، تلاش و توجه ویژه هیأت مدیره ستاد دیه کشور به استان ایلام است.

احسانی در اولین جلسه ستاد دیه استان طی سال جاری، بیان داشت: توسعه و تقویت فعالیت های حمایتی بخصوص آماده سازی بستری مناسب برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در دستور کار قرار گرفته است و انشاالله شاهد آزادی تعدادی از زندانیان در هفته قوه قضائیه خواهیم بود. وی به شناسایی زندانیان بی بضاعت و ضرورت کمک به آن ها اشاره کرد و خواستار تشکیل مجمع خیرین در راستای پیشبرد اهداف والای سازمانی و ارتقاء نظام زندانبانی شد.

دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام از تلاش های هیأت مدیره ستاد دیه استان و پیگیری های مجدانه مدیرکل زندان های ایلام تقدیر کرد و ستاد دیه را نهادی مردمی و ترمیمی با هدف حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد و همچنین کمک به افراد آسیب دیده معرفی کرد. ایشان خواستار تقویت و ارتقاء خدمات در ستاد دیه و جذب مساعدت های خیرین و نیکوکاران شد.

رئیس کل دادگستری استان به فعالیت های پیشگیرانه و تدوین برنامه ها در شورای پیش گیری از وقوع جرم اشاره کرد و اذعان داشت: با پیاده سازی برنامه های پیش بینی شده در سطح استان، شاهد کاهش جرم بوده ایم و با تلاشی جهادی درصدد کاهش جمعیت کیفری هستیم.

دکتر دهقانی تصریح کرد: هدف اصلی ما خدمت صادقانه است و یاری رساندن به افراد آسیب دیده، یک وظیفه همگانی محسوب می گردد. وی افزود: روحیه احسان و نیکوکاری همواره باید در بین مردم وجود داشته باشد و اشاعه فرهنگ کمک به هم نوع به نحو احسن در جامعه مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این نشست پرونده های زندانیان برای آزادی مورد بررسی قرار گرفت و با مساعدت ستاد دیه کشور مقدمات آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد فراهم گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۹ ، ۰۹:۰۹
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ، دهقانی در جمع نخبگان استان بر لزوم استفاده از ایده ها ، تحقیقات و پژوهش های علمی آنان، تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این نشست هم اندیشی بیان داشت: تقویت ارتباط دستگاه قضایی با نخبگان یک اولویت کاری محسوب می گردد و بدون شک از نظرات کاربردی و ایده های علمی نخبگان در دستگاه قضایی استفاده خواهیم کرد.

دهقانی از انقلابی عمل کردن ، مردمی بودن و مبارزه بی امان با فساد به عنوان سه شاخصه مهم و اساسی در دستگاه قضایی اشاره کردند که در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن ها تاکید شده است. وی از افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقاء امنیت عمومی در جامعه به عنوان دو برنامه اساسی در قوه قضائیه اشاره کرد.

عالی ترین مقام قضایی استان اذعان داشت: یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار پیش گیری از وقوع جرم، برخوردهای علمی و تحقیقاتی با این موضوعات است و استفاده از پتانسیل نخبگان و دانشگاه ها در این حوزه می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات و عامل پیشرفت در رسیدن به اهداف والای دستگاه قضایی باشد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام لازمه ایجاد تحول در دستگاه قضایی را خلاقیت و برنامه ریزی اصولی با بهره مندی از توان و ظرفیت صاحب نظران و نخبگان دانست و تعامل با این مجموعه را عاملی برای تسریع در فرایند امور و ساماندهی خدمات قضایی معرفی کرد.

دهقانی در پایان با بیان این که دستگاه قضایی می‌بایست مظهر عدالت خواهی و رضایت مندی باشد، اقدامات و نحوه برخورد کارکنان دستگاه قضایی را در جلب رضایت عمومی مؤثر دانست و خواستار حفظ کرامت ارباب رجوع شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۰:۱۹
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، علی دهقانی در نشستی با مصلحین استان، به اهمیت ثبات و امنیت در جامعه اشاره کرد.

دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جلب اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی تأکید داشت و عنوان نمود: تحول گرایی در دستگاه قضایی با هدف شناسایی چالش ها و رفع مشکلات به منظور ارتقاء میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی، مورد انتظار مقام عظمای ولایت است و با تمام توان در این راستا تلاش می کنیم.

دهقانی خواستار تداوم جلسات و نشست های هم اندیشی با مصلحین و شوراهای شهر در جهت مرتفع نمودن مشکلات و اختلافات مردمی شد و بیان داشت: فراهم سازی زمینه مشارکت اقشار مختلف جامعه به منظور جلب اعتماد عمومی و امنیت پایدار در دستور کار است.

وی اذعان داشت: دستگاه قضایی با هدف تحقق هرچه بهتر امنیت پایدار در سطح جامعه از تمامی ظرفیت های اقشار مختلف بهره خواهد برد و با شناسایی آسیب های اجتماعی درصدد رفع و برطرف کردن آن برمی آید. رئیس کل دادگستری ایلام، توسعه فرهنگ صلح و سازش و حفظ کرامت مراجعین به دستگاه های قضایی را خواستار شد.

دهقانی یکی از مهمترین اصول خدمتی دستگاه قضایی را حفظ کرامت انسانی مراجعین و رعایت حقوق شهروندی معرفی کرد و در خصوص راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین ریشه یابی مشکلاتی که به وقوع جرم ختم می شوند، نکاتی را یادآور شد.

وی همچنین تصریح کرد: تقویت اصول اخلاق مداری در جامعه و پیش گیری از وقوع جرم هم زمان با افزایش آگاهی های حقوقی و قانونی عموم مردم، در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بسیار موثر است و متضمن امنیت اجتماعی و جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته ، 84 درصد از پرونده های معوق قضایی تعیین تکلیف شدند و با تسریع در فرایند دادرسی، سرانه این فرایند در استان نسبت به سرانه کشوری وضعیت مطلوب تری را دنبال می کند و انتظار می رود روند رو به رشد اقدامات تداوم داشته باشد.

عالی ترین مقام قضایی استان با اشاره به اهمیت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، روش های تربیتی قرآن کریم (هشدار و انذار از مرتکب شدن خطا و جرم) را تشریح کرد و نقش رسانه را در پیش گیری از وقوع جرم به عنوان مجری فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار حائز اهمیت تلقی کرد.

دهقانی در پایان وضعیت اقدامات تأمینی و تربیتی در سطح زندان ها را مطلوب ارزیابی نمود و اظهار داشت: فعالیت های بازپرورانه با هدف بازسازگاری اجتماعی زندانیان می بایست آنچنان اثربخش بوده که عدم بازگشت مجدد به زندان را در پی داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۹ ، ۱۲:۱۴
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

به گزارش خبرنگار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه وامام جمعه ایلام دیدار کردند.

دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران صدیقش، هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: این هفته فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردهای ارزشمند دستگاه قضایی و معرفی عملکرد مطلوب آن به جامعه است.

دهقانی به تشریح عملکرد ادارات قضایی استان در سال گذشته پرداخت و به دارا بودن سه اصل: مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن قوه قضائیه از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: سیاست های کلی قوه قضائیه و برنامه های تحول با رویکرد شناسایی و رفع چالش ها به منظور بهبود فرایند خدمت در دستور کار است. وی کرامت محوری، برخورد با مفاسد در همه زمینه ها و حمایت از تولید را محورهای مهم و اساسی برنامه های دستگاه قضایی استان معرفی کرد و پیرامون رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع مطالبی را عنوان کرد.

دهقانی ادامه داد: خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی یک اولویت تلقی می گردد و در برخود با مفاسد به صورت قاطع و قانونمند برخورد خواهد شد. وی در ادامه به جلب اعتماد عمومی و افزایش میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی نیز اشاره کرد.

دهقانی افزود: ۲۶ درصد از پرونده های سنوات گذشته مختومه شدند واین فرایند نسبت به سال ۹۷ رشد دو برابری داشته است. وی گفت: ۸۵ درصد از پرونده های معوق قضایی نیز تعیین تکلیف گردیدند و بحمدالله متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در تمامی حوزه ها، کمتر از میانگین کشوری است و این نشان از تلاش جهادی مراجع قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری استان کاهش جرائمی چون تخریب، توهین به اشخاص، ایراد صدمه بدنی، تهدید، ضرب و جرح و… در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ را تشریح کرد و اظهار داشت: خودکشی و طلاق به ترتیب ۱۷ و ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۷ در سطح استان کاهش یافته است.

وی با تأکید بر ضرورت جابجایی زندان فعلی و انتقال به خارج از محیط شهری، بیان داشت: با همت مسئولین و همکاری بیش از پیش و همچنین پیگیری های مدیرکل زندان های استان، تلاش می شود زندان فعلی به ندامتگاه جدید انتقال یابد و از پروژه جدید زندان بهره برداری گردد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان سخنان خود به اختصاص فضای یکپارچه برای استقرار شوراهای حل اختلاف، دادسرا و دادگستری ایلام اشاره کرد و از راه اندازی پزشکی قانونی در شهرستان های دهلران، مهران، دره شهر و چرداول، افتتاح آزمایشگاه های سم شناسی و پاتوبیولوژی با هدف رفع ابهام در جرم شناسی خبر داد.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش، از تلاش های بی وقفه کارکنان دستگاه قضایی تقدیر کرد و بیان داشت: تحول گرایی در قوه قضائیه همراه با امید بخشی است و می توان آینده ای روشن را برای این مجموعه متصور بود.

کریمی تبار با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد اجرای عدالت، افزود: نقش دادستانی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و می بایست در جهت آشناکردن مردم با قوانین و حقوق خود تلاش شود. وی ضمن اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی مردم، خواستار برخورد با گران فروشی ها و مفاسد اقتصادی شد و پیگیری مسئولین را در این زمینه لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به هماهنگی و همدلی در مجموعه قضایی با هدف پیشبرد امورات و تسریع در خدمت رسانی تأکید کرد و افزود: کرامت انسانی ارباب رجوع حتما حفظ گردد و همواره پاسخگوی مردم باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۲:۲۵
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

رییس کل دادگستری ایلام گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کمتر از میانگین کشوری است،  به طوری که در کشور ۶۷ روز ولی در ایلام این زمان ۴۲ روز است.

علی دهقانی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد:مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و مبارزه همه جانبه با فساد در دوره جدید مدیریت دستگاه قضا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی یکی از اولویت های دادگستری استان را رسیدگی به پرونده های به جا مانده از سال های گذشته اعلام و تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۴۳ پرونده به محاکم قضایی استان وارد شد که در مجموع ۱۲۹ هزار و ۵۶۹ پرونده مورد رسیدگی و مختومه شد که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۶ پرونده مربوط به سال های قبل بوده است.

رییس کل دادگستری ایلام با بیان اینکه  هم اکنون ۱۵ هزار و ۴۱۶ پرونده در محاکم قضایی استان در حال رسیدگی است، ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تعداد پرونده ها در دادسراها ۲۲ درصد، دادگاه ها ۲۶ درصد و دادگاه های تجدیدنظر ۶۹ درصد کاهش یافته و مختومه شده است.

دهقانی گفت : ۲۳ هزار و ۷۵۲ پرونده معوق مربوط به قبل از اول مهرماه سال ۹۸ در استان وجود داشت که با تلاش های صورت گرفته تنها سه هزار و ۵۸۰ پرونده باقیمانده است که از این تعداد نیز ۸۷ درصد مربوط به شعب اجرای احکام هستند.

رییس کل دادگستری ایلام راه اندازی سامانه ثنا به منظور سرعت بخشی به فرآیند دادرسی را از کارهای دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: ابلاغ های قضایی در این شیوه به شکل الکترونیک در اختیار افراد قرار می گیرد و بر اساس آخرین ارزیابی ها تاکنون ۸۲ درصد ابلاغ های قضایی در ایلام با استفاده از سامانه سنا به شکل الکترونیک انجام می شود.

دهقانی ادامه داد: مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان کمتر از میانگین کشوری است،  به طوری که در کشور ۶۷ روز ولی در ایلام این مقدار ۴۲ روز است.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده های حوزه بازرسی کشور را ۸۵ و در ایلام ۴۹ روز عنوان کرد، ضمن اینکه در دادگاه خانواده این مدت در میانگین کشوری ۶۷ روز ولی در ایلام ۲۵ روز است.

رییس کل دادگستری ایلام توسعه شوراهای حل اختلاف و تقویت روحیه صلح و سازش با استفاده از ظرفیت بزرگان و مصلحان ایلات و طوایف را از برنامه های دستگاه قضا برشمرد و یادآور شد: ۹۵ درصد پرونده های ارجاع شده به معاونت شوراهای حل اختلاف استان مختومه و ۳۵ درصد پرونده ها از طریق صلح و سازش مختومه شده اند.

دهقانی از کاهش آمار پنج جرم از ده جرم نخست استان طی سال 1398 به نسبت دوره مشابه سال قبل خبر داد و گفت: جرایمی همچون توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید، تخریب و صدمه بدنی غیرعمد با کاهش روبرو بوده ایم.

وی  از کاهش ۱۰ درصدی پدیده طلاق در استان طی سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: میزان خودکشی های ثبت شده در استان نیز طی مدت یاد شده ۱۷ درصد کمتر شده است.

رییس کل دادگستری ایلام گفت: ۶۰۷ هکتار از اراضی ملی پارسال رفع تصرف و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از واگذاری های صورت گرفته نیز ابطال شد.

در ادامه افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام نیز با تاکید بر این که دستگاه قضا احیاگر حقوق عامه است، اظهار کرد: دستگاه قضا در جاهایی که حقوق عامه مغفول بماند قطعا ورود می کند و در برنامه تحولی و منشور دستگاه قضا هدف گسترش عدالت است این مهم به معنای پویایی دستگاه قضا است.

خسروی زاد گفت: توجه به اشتغال به عنوان یکی از حقوق عامه از وظایف دادستانی است و در این راستا از تعدیل ۶۰۰ نیروی کارگری در استان جلوگیری شد. وی افزود: دادستانی اجازه دخالت در کار مقامات اجرایی را ندارد اما نظارت دادستانی امری قانونی است.

دادستان ایلام ضمن درخواست از رسانه ها در جهت احقاق حقوق عامه، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵نفر از سرکردگان اراذل و اوباش در استان دستگیر شدند که یکی از این افراد در فضای مجازی فعال و بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده داشت که با کار قضایی دقیق دستگیر و برای آن ها حکم قضایی مناسب صادر شد.

خسروی زاد با تاکید بر اثربخش بودن کار فرهنگی در رفع مشکلات اجتماعی، گفت: استان ایلام یکی از امن ترین استان های کشور است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۱۲:۲۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۹ ، ۱۴:۲۲
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام