معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام

دادگستری ایلام
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
مالک روشنی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
..................................
با پیوستن به ما در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری رسان دستگاه قضایی در استان ایلام باشید بیایید همه با هم جامعه را برای قانون شکنان و مجرمان ناامن کنیم هرگونه اقدامی در جهت پیشگیری از وقوع جرم که منجر به افزایش امنیت در جامعه شود باید با برنامه‌ریزی،هماهنگی متولیان امنیت، هدایت، نظارت و کنترل انجام شود و اگر اقدامات کارشناسانه صورت گیرد قطعاً به نظم اجتماعی، کاهش جرائم، آرامش، پیشرفت و توسعه جامعه می‌انجامد. رعایت حقوق شهروندی و ایجاد فضای امن در جامعه از بروز آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب جلوگیری خواهد کرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام
دادگستری کل استان ایلام
تبادل لینک


به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اولین جلسه با موضوع ارائه راهکارهای کیفری کاربردی به منظور کاهش جمعیت کیفری در سالن جلسات معاونت برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان ایلام ، عبدالوهاب بخشنده گفت: افزایش جمعیت کیفری یکی از معضلات بزرگ حال حاضر کشور است که علی رغم تلاش های صورت گرفته کماکان سیر صعودی دارد و تورم جمعیت زندان های کشور امروز مشکلات عدیده ای را برای مسئولین مربوطه به همراه دارد و به همین دلیل کاهش جمعیت کیفری از اولویت های دوره تحول در قوه قضائیه است.
بخشنده گفت: با توجه به کثرت جمعیت زندان ها و پیامدهای سوء آن بر کارکردهای مختلف جامعه از یک سو و پیش بینی تدابیر قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری در قوانین جزایی از جمله تاسیسات حبس زدایی چون مجازات های جایگزین حبس و نهادهای تعلیق ، تعویق ، نظام نیمه آزادی و... پرداختن جدی به این مباحث به منظور اجرایی شدن این تاسیسات امری ضروری و انکار ناپذیر است.
وی ادامه داد: تمرکز بر عملیاتی نمودن تاسیسات حبس زدا تاثیر بسزایی در کنترل جمعیت کیفری خواهد داشت و به نظر می رسد با توجه به قابلیت های قانونی برای بکارگیری این تاسیسات، تا حد زیادی جمعیت کیفری زندان ها کاهش خواهد یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی